Sabtu, 6 April 2013

Tentera Naik Gaji

Waktu  PM Najib umum pasal kenaikan gaji ni, gua masa tu still dalam sesi pemilihan. Kalau tak silap, masa tu hari ketiga gua kat sana.

Gua takleh online kat sana. Ada member-member kat sana yang online guna fon, bagitau la pasal gaji tentera naik. Kata dorang, naik mendadak. Gaji Lt Muda jadi gaji Kapten.

Gua tak rasa teruja sangat dengan sistem gaji baru ni sebab masa tu gua tak terpilih pun lagi. Untuk apa gua nak rasa seronok? Untuk dijadikan motivasi dan dorongan untuk pemilihan nanti, boleh lah.

Gua akui, memang banyak kenaikan tu sebab bapak gua tentera. So, gua memang tau berapa gaji-gaji setiap pangkat tu. 

Pape pun, syukur pada Allah kerana orang awam mula membuka mata dengan pekerjaan Tentera ni dan profesion ni bukan lagi menjadi pilihan kedua sebaliknya pilihan pertama.


Cuma yang tak bestnya, bila gua da terpilih untuk ke latihan, orang cakap kat gua:

"Kau masuk Tentera ni mesti sebab hari tu naik gaji kan?"

-_-"

1 ulasan:

  1. Salam,

    1st time baca kat post HEP..Kecik je dunia tenet ni..rupa2 nya ko Iqmal..hahaha..Go go abang gagah hello kitty..

    -K.nad- :P

    BalasPadam