Isnin, 1 April 2013

Majlis Doa Selamat

Assalam semua. Bertemu kembali. 

Adehai. Da dekat seminggu gua tak update blog. Cerita tak abes lagi ni. Masa lak dah takde sangat.

Semuanya disebabkan gua kena pulang ke kampung pada 24 Mac sampai 28 Mac. Kat sana gua takde PC. Susah sket nak update pape.

Tapi gua balik pun, bukan saje2. Gua balik sebab buat Majlis Doa Selamat & Solat Hajat sempena gua dapat masuk Kolej Tentera Darat. Gua akan melapor diri pada 7 April 2013 (Ahad).

Pintu hadapan KTD

Sudah menjadi tradisi dan adat keluarga gua untuk buat majlis-majlis macam ni kalau dapat masuk U ke, dapat keja ke, dapat masuk asrama ke... apa-apa je lah. Mesti buat makan-makan, ajak orang-orang kampung datang. Ia sebagai tanda kesyukuran dan memohon supaya Allah memudahkan segala urusan apabila berada di tempat baru nanti.

 Majlis Doa Selamat & Solat Hajat di kampung

Lepas tu, 28 Mac (Khamis) gua balik KL dan family gua conduct majlis kat sini pulak untuk rakan-rakan gua dan jiran-jiran yang ada pada hari Sabtu.

Menu pada jamuan di KL

Rakan-rakan dari ASiS 

Rakan-rakan dari UniKL MICET 

 Ex-housemate masa kat UniKL MICET dulu

Tetamu terakhir yang datang. Dah dekat jam 9 malam masa ni

Sejujurnya, gua sangat berbesar hati dan berterima kasih kepada yang sudi hadir. Gua mintak maaf sebab tak dapat nak ajak ramai sebab bajet pun terhad. Hoho. Majlis pun simple-simple sahaja.

InsyaAllah, kalau gua da passing out nanti... gua plan nak buat kenduri terus. Doa-doakanlah gua lulus kat sana nanti ya?

:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan