Ahad, 9 Februari 2014

Istiadat Perbarisan Diraja Terakhir...








8 ulasan:

  1. salam, tahniah bro kerna dah berjaya tauliah. saya ada beberapa soalan:
    1. berapa elaun yang diberikan masa dekat ktd port dickson?
    2. apa aktiviti harian msa dekat sana?
    3. tentera ni kerja 5 hari seminggu ke?
    4. pelatih dekat situ belatih 5 hari seminggu ke? sabtu ahad buat apa?
    5. berapa elaun diberi masa training di ktd??
    sekian, terima kasih. diharap bro dapat menjawab soalan saya. kerjasama anda amat dihargai
    cheers~

    BalasPadam
  2. Wassalam.
    1. kami dibayar gaji, bukan elaun
    2. Aktiviti harian, berlatih dan belajar
    3. Keja 5 hari melainkan kalau ada extra duty
    4. Sabtu ahad gotong royong atau outing
    5. Gaji rm2xxx

    BalasPadam
  3. salam,tahniah sbb dh graduate dan bergelar Lt.Muda...sye pown nk ikut jejak langkah yg sme cam bro jugak..hehe..nk tnye,bro dpt diserap dlm unit mne ye?sbb bila saya tgok kt songkok bro tu mcm logo kor perkhidmatan diraja..btul x tekaan saya?dan lg satu,ape mksud 'Tiada lagi intake selepas kami untuk KTD kerana selepas ini KTD akan berwajah baru dan diberi nafas baru, iaitu Akademi Tentera Darat.'?

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. wahh..bestnyeee...mcm mne nak apply...minat sgt2..tapi hbs deg bln 6 ni....

    BalasPadam
  6. Wassalam, saudara Zacky VengeanceIIV. Terima kasih di atas ucapan saudara.

    Ya, seperti yang saudara katakan... saya diserap ke dalam Kor Perkhidmatan Diraja (KPD).

    Sekarang ni saya berpangkalan di Sarawak.

    Maksud saya, tiada lagi intake selepas kami tu "tiada lagi intake di bawah nama KTD" sebab KTD da dibubarkan dan dinamakan ATD (Akademi Tentera Darat).

    Saya minta maaf, saya tidak ada maklumat berkenaan ATD ni.

    BalasPadam
  7. Wassalam, cik Fanadieyla. Syabas kerana meminati bidang ketenteraan. Saudari boleh cuba untuk intake tahun depan. Permohonan biasanya dibuka pada Dis atau Jan.

    Rajin2 lah untuk buka portal ATM mahupun TD dan selak2 lah akhbar nanti ya?

    BalasPadam