Selasa, 5 November 2013

5.11 - Salam Maal Hijrah

Alhamdulillah, Syukur kepada Allah kerana gua dan kita semua diberi kesempatan masa dan nyawa untuk sampai ke tahun baru Islam yang seterusnya, 1 Muharam 1435H.

Nampaknya kali ni Awal Muharam jatuh pada tarikh yang penuh nostalgia dan memori kepada gua - 5 Nov

Menyingkap kembali tarikh ni pada 9 tahun yang lalu, ia adalah hari di mana gua meluahkan perasaan gua kepada si dia. Ia adalah hari di mana gua bercinta buat pertama kalinya dengan seorang gadis (mestilah... takkan dengan jejaka pulak kan).

Sehingga ke hari ni, gua tak masih mencintai si dia. Ada yang kata gua bodoh dan bagai2 lagi tetapi gua cuma tak pandai dan tak reti nak mencintai yang lain. Itu je.

Walaupun sekarang ni kami berdua dah takde apa-apa ikatan lagi tapi kami masih berhubung seperti biasa. Tidaklah kerap sebab gua pun under military training sekarang, setakat chat kat FB je lah.

Di kesempatan ini, gua nak ucapkan Salam Maal Hijrah kepada korang semua dan juga kepada si dia.


Gua juga mendoakan dia bahagia dengan jejaka pilihannya sekarang. Semoga naik pelamin nanti ;)

Gua rasa ini boleh jadi tarikh penghijrahan terbaik bagi gua untuk melupakan si dia. Cukuplah dalam 2 tahun ni gua mencuba. Dengan kerjaya gua sebagai seorang Tentera sekarang, dah tentu si dia tak dapat menerima diri gua lagi.

Akhir kata,


End.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan